2012. október 18., csütörtök

BME állásbörze

Ma elmentem a BME állásbörzére. Kicsit kevés időm volt, nehezen is kezdtem hozzá, de elég sok standnál beszélgettem a munkaadókkal. Tudom, hogy az ottani emberek alapján nem szabad ítélkezni, de volt ahol határozottan bunkók voltak. Meglepődtem viszont azon, mennyire tetszett nekik, hogy Kandóra járok. Komolyan, néhány standnál teljesen fellelkesedtek, mintha jobban nem is kezdhettem volna, pedig hát mégis csak BME állásbörzén vannak.
Volt, ahol töltöttem ki jelentkezést konkrét állásra, ami egyből azt  jelenti, hogy behívnak majd második körre. A legtöbb állásnál azért beletelik jópár hónapba, míg beletanul az ember, én meg nem szándékozom most még lekötni magam, tehát inkább csak tapasztalatszerzésre lesz jó a néhány állásinterjú.
Különösebben elegánsan nem is voltam felöltözve, hiszen sulinapom volt, és onnan mentem egyből, de sokan mászkálnak sulitáskában a börzén, úgyhogy igazán nem számított, a munkaadók sem néztek neheztelőn, hogy nem öltöny nyakkendőben jelentem meg. Amúgy is visszafogottan elegáns pulcsiban, sötét nadrágban mentem.
Mindenkinek ajánlani tudom, az ilyen börzéket, mert ingyen kaja van, intelligens segítőkész emberek vesznek körül. Az állások tekintetében nem ért meglepetés, rengeteg szoftverfejlesztőt keresnek itthon is, és külföldön is. Ha nem találsz állást igazából, egész jó  2 éves képzések vannak hasonló területen, és tényleg elhelyezkedni nagyon egyszerű, úgyhogy csak ajánlani tudom mindenkinek. Amúgy is a jövőben úgy gondolom, hogy a programozás népszerűbb lesz. Ez kicsit szabad-forráskódos gondolkozás, de hiszek benne, hogy a jövő embere nem esik kétségbe, ha valamilyen feladatra magának akar írni munkaeszközt gépen, vagy a meglévőt módosítgatja majd.
Nem sokan olvassák ezt a blogot, de súgok nekik egy titkot. 
Ha gazdag akarsz lenni, akkor ne órabérben dolgozz valahol, hanem áldozd arra az időd, hogy passzív bevételi forrásokhoz juss. Kezdetben persze mindenhez pénz kell, de ha arra ügyelsz, hogy az időd nagyobb részét ilyen források kiépítésére fordítod, az mindenképp jó választás.
Ha pedig szeretsz valamit csinálni, csináld azt pénzért, pláne, ha jó is vagy benne.
Továbbá pénzből könnyű pénzt csinálni, tehát ha egyszer már elég pénzed van, hogy biztonságos befektetések kamataiból megélj, onnantól már igazából csak neked kell eldöntened, milyen nagy lábon akarsz élni.

Én hiszem azt, hogy azzal, hogy sulizok sokkal inkább a szívemet követem, mert szeretem megérteni a világot, és jelenleg nem is szándékozom ezt abbahagyni. Néha nehéz, de azért sok szabadsággal is jár, rajtam áll, hogy hasznosan éljek ezzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése